Az általunk forgalmazott márkákat bemutató sorozatunk első részében a JOMA történetével foglalkozunk! A Joma Sport S.A.-t 1965-ben alapította Fructuoso López és mindössze nyolc alkalmazottal kezdi meg a sportcipők gyártását. 1969-ben a cég hivatalosan is megkezdte működését, megépítve első, 500 m2 nagyságú üzemét az első kézi szerelősorral, ahol már 20 alkalmazott dolgozott. 1980-ban a második üzem is elkészül ami immár 2000 m2-es. A gyár létszáma folyamatosan növekszik 70 főre. A Joma két új félautomata szerelősort állít munkába és először mutatkozik be a müncheni ISPO szakkiállításon. 1987-ben kifejleszti az új cipőgyártási rendszerét (CPC Control Press Chamber) amivel a Joma új futballcipő családot hoz létre. Másrészt aláírja első két szponzori szerződését Martín Vázquezzel (Real Madrid labdarúgója) és Francisco-val (Sevilla F. C. labdarúgója). Emellett egy új harmadik gyárat is felavatnak, amely a mai napig is a Joma székhelye (Portillo de Toledó). Ezzel az új üzemmel a Joma 65 000 m2-en, három automata vonallal és több mint 300 alkalmazottal működik. Elérkezik 1992 a barcelonai olimpia éve, a Joma vezető szerepet tölt be a futballcipők értékesítésében. Fermín Cacho olimpiai aranyat nyer 1500 méteren az olimpián. Ugyanezen az olimpián Alfonso aranyérmet szerez a futballválogatottal. 1998-ban elindul a “THE COLOR IN FOOTBALL” kampány, amivel a Joma felrázza a világ futballcipő piacát. Megjelennek a színes cipők a focipályákon: Alfonso fehér-et, Morientes pirosat visel. 2000-ben a Joma által támogatott csapatok minősége és mennyisége folyamatosan növekszik: a Sevilla F.C., a Costa Rica-i és a Hondurasi labdarúgó válogatott is csatlakozik a Joma családhoz. Létrejön egy leányvállalat Kínában és a 2000-es években továbbiak is az Egyesült Királyságban, Brazíliában, Panamában. 2011-ben a Valencia labdarúgó csapata is szponzori szerződést ír alá, ebben az évben a Joma több mint 50%-os piaci részesedéssel uralja a spanyol sportfelszerelések piacát. 2015-ben A Joma Sport és a Spanyol Olimpiai Bizottság egyesíti erőit, és a Joma lesz a fő spanyol sportszervezet szponzora. Ezenkívül támogatja Portugália, Mexikó, Bulgária, Moldova, Andorra és Málta Olimpiai Bizottságát a Riói Olimpiai Játékokon (2016). A Rióban részt vevő sportolók több mint 10%-át öltöztette a Joma. Ez egy olyan elismerés, amely óriási pozitív hatással volt a cégre, és amely a márka történetének egyik legfontosabb eseménye volt.
Ma közel 60 éves tapasztalattal, több mint 400 dolgozóval (3.000 világszerte) és több mint 50 sportághoz készült exkluzív termékkel folytatja a munkát, azzal a céllal hogy a sportolást egyre több ember számára elérhetővé tegye.
Portillo de Toledóban való születésétől kezdve napjainkig, amikoris a termékek több mint 120 országban történő forgalmazása zajlik, évente 335.000 rendeléskezeléssel a központban, évente több mint 8.000 cipő és ruházati dizájnnal, az automata sort naponta elhagyó 5.000 csomaggal – hogy csak néhány számot említsünk – a JOMA projekt nem állt meg: a termékkoncepciótól/tervezéstől kezdve a gyártáson, a teljesítményteszteken, a forgalmazáson és az ezt követő fejlesztéseken át a teljesítmény javításáig (K+F) jelentik a cég növekedési alapját!