A YONEX öröksége 1946-ban kezdődött, közvetlenül a második világháború befejezése után, amikor Minoru Yoneyama megalapította a Yoneyama Company Ltd.-t, hogy halászhálókhoz fából készült úszókat gyártson. Yoneyama faipari vállalkozása addig virágzott, amíg a modern fejlesztések – nevezetesen a műanyag úszók – ki nem kényszerítették a céget az iparágból. Frusztrálta, hogy a fejlődő technológia félretolta, megfogadta, hogy technológiailag soha nem marad le, és elkötelezett a folyamatos innováció mellett a jövőbeni törekvéseiben.
A fagyártásban rejlő erősségekre támaszkodva a Yoneyama Company 1957-ben a Sanbata ütőmárka OEM-jeként (Original Equipment Manufacturer) tollaslabda ütők gyártásával fejlődött. Ma teniszütőket, golfütőket, snowboardokat, országúti kerékpárokat, tenisz- és tollaslabda húrokat és még sok mást gyártanak a Yonex japán gyártóüzemeiben. Az évek során a Yonex cégek megtanulták, hogy „a legnehezebb helyzetek teremtik a legnagyobb esélyeket” – és ez a szellemiség közvetíti küldetésüket, hogy kiváló minőségű termékekkel gazdagítsák a sportvilágot.
A Sanbata 1961-es csődje és a Yoneyama Manufacturing Headquarters 1963-as leégésével az 1960-as évek valóban próbára tették a céget. E kudarcok ellenére Yoneyama megalapította a Yoneyama Sports Co., Ltd.-t, hogy Yoneyama márkájú ütőket gyártson. Három nap alatt újjáépítette a gyárat, és ebben a kulcsfontosságú évtizedben kiterjesztette üzleti tevékenységét az Egyesült Államokra és Európára. 1965-ben a tokiói gyár megnyitotta kapuit a tollaslabdák gyártására – mára a Yonex tollaslabdák a Tollaslabda Világszövetség (BWF) összes nagyeseményének, valamint 1992 óta az olimpiai játékoknak a hivatalos labdái. 1968-ban kifejlesztették a világ első “T-Joint”-ját, amely Japán első alumínium tollaslabda ütőjét eredményezte. A Yonex „T-Joint”-ot a vázat és a tengelyt összekötő gázcsap kialakítása ihlette. 1969-ben a Yonex márka az alumínium T-7000 ütővel terjeszkedett a tenisziparban.
A széles körben elterjedt T-7000 ütő fejlesztése érdekében kifejlesztették az Oval Pressed Shaft (OPS) technológiát, amely erősebb, stabilabb ütőt hozott létre, és a Yonex T-7500 ütőben valósult meg. 1973-ban bevezetik az „YY Yoneyama” logót, és nyolcszoros (egymás után hét) All England Open tollaslabda bajnok és a tollaslabda ikonja, Rudy Hartono a Yonex felszerelésével kezdett versenyezni. A következő évben megkezdődött a fából készült teniszütők gyártása, és Tony Roche, a tizennégyszeres ausztrál bajnok versenyezni kezdett a Yonex ütőivel. 1978-ban megjelentek az első 100 gramm alatti tollaslabda ütők B-8500 és CARBONEX 8 néven.
A márka ikonikus négyzet alakú ISOMETRIC™ ütőjét először 1980-ban mutatták be az R-1, R-2 és R-3 piacra dobásával. Ugyanebben az évben Billie Jean King és Martina Navratilova versenyezni kezdett a Yonex ütőkkel. Az anyavállalat a Yonex Co., Ltd. nevet kapta. A márka grafittechnológiában szerzett széleskörű tapasztalatait felhasználva a cég belépett a golf üzletágba. 1983-ban Navratilova megnyerte az Australian Opent, a Wimbledont és a US Opent egyéniben és párosban is a legkelendőbb R-22-es ütővel. 1984-ben a Yonex Co. Ltd. névadó szponzora lett a sportág legrégebbi és legrangosabb tornájának, az All England Open Tollaslabda Bajnokságnak.
1990-ben Navratilova megszerezte 9. wimbledoni bajnoki címét a Yonex Widebody RQ-180-al, 1991-ben pedig Szeles Mónika lett a legfiatalabb női játékos, aki a Yonex Widebody RQ-380-al világelső lett. A jellegzetes, négyzet alakú teniszütővázból kölcsönözve, a történelem első ISOMETRIC™ tollaslabda ütője 1992-ben került piacra. 1996-ban Martina Hingis 15 évesen a történelem legfiatalabb Grand Slam bajnokaként keltett feltűnést, és a Yonex felszereléssel folytatta legendás karrierjét.
A 2000-es évek elején Lleyton Hewitt lett a történelem legfiatalabb férfi világelsője, és két jelentős egyéni címet szerzett: Wimbledont és a US Opent. 2009-ben a Yonex Co. Ltd. lett az All England Open Tollaslabda Bajnokság legrégebbi névadó szponzora.
A Japánból indult és világszerte terjeszkedő Yonex Vamos•J tenisztáborok 2011-ben kezdik meg az ígéretes juniorok fejlesztését. Egyedülálló programokon keresztül a Vamos•J célja a tenisz népszerűsítése és a fiatal játékosok fejlesztése világszerte. A Yonex Co. Ltd. két új üzletágba lép be Japánban, a sportkerékpárok és a szélturbinák lapátjai terén, tovább bővítve szakértelmét a szén-grafittechnológiában. A 2016-os Australian Openen a Yonex Co. Ltd. lesz az első japán márka, amely a Yonex Stringing Team-en keresztül nyújt húrozási szolgáltatásokat egy nagy teniszversenyen. Ma a világ élsportolóinak – egykori és jelenlegi világelsők – bizalmával a Yonex olyan termékeket kínál, amelyek ötvözik az időtlen japán kivitelezést és a legmodernebb technológiát, hogy kifogástalan eszközöket adjon a játékosoknak a sikerhez.